Pf
  • Nieuws
  • Agenda
  • Over Pf
    • Abonneren
    • Cadeau-abonnement
    • Adreswijziging
    • Adverteren
    • Contact
    • Verkooppunten
  • Abonnement
  • Losse nummers
Pf
Stream

Google Adwords gebruiken voor marketing

aug 04, 2016

Fotografie uit het hart: tegen onrecht

aug 02, 2016

Een vorm van zelfreflectie

aug 02, 2016

Pixum Postcard App

jul 28, 2016

Krachtig voorstellen

jul 27, 2016

Nikon introduceert de AF-S 105mm f/1.4E ED

jul 27, 2016

Nude-Art: samenspel tussen model en fotograaf

Meer berichten

Google Adwords gebruiken voor marketing

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 4 augustus 2016
next
  • A+ A-

ondernemersportaal

In Google ben je vindbaar als fotograaf. Door Google Adwords is het mogelijk om tegen betaling nog beter vindbaar te zijn in Google. Dat wil zeggen dat je boven en/of onder de zoekresultaten in Google getoond kunt worden met een door jou gecreëerde advertentie voor bijvoorbeeld je website. Google Adwords is niet makkelijk. Het risico dat je loopt met Adwords als je het zelf doet, is dat je snel veel geld kwijt raakt, zonder dat je resultaten boekt.

Adwords bestaat eigenlijk uit een aantal componenten. Je creëert een advertentie. Die advertentie bestaat uit een kop en twee regels. Deze zijn gekoppeld aan een URL, bijvoorbeeld www.happix.nl/fotografen. Als een fotograaf daar op klikt, komt hij op onze webpagina en meldt zich hopelijk aan.

Veilingmodel

Een aantal punten zijn van belang en één daarvan staat eigenlijk buiten Google Adwords. Adwords is een veilingmodel. Dat wil zeggen dat je biedt op een zoekwoord, zodat je daarop getoond wordt. Afhankelijk van jouw bod, staat jouw advertentie hoog of laag op de pagina. De kwaliteit van je website en de kwaliteit van het pad van je advertentie naar je website tellen ook mee in hoe hoog jij op de veiling eindigt. Jij kunt bijvoorbeeld 0,50 cent bieden voor een zoekwoord en een ander 0,40 cent. Als de ander een betere kwaliteit website heeft qua vindbaarheid, kan die alsnog boven jou komen te staan. Je kunt dus niet alleen met geld bovenaan komen te staan.

Belangrijke voorwaarden:

  1. Zorg dat je website wat betreft vindbaarheid op orde is.
  2. Uitsluiting zoekwoorden gebruiken.

Een belangrijke waarde van Google Adwords is dat je lokaal kunt adverteren. Als jij gestationeerd bent in bijvoorbeeld Breda, kun je adverteren in Breda +20 KM. Op deze manier ben je lokaal relevanter en haal je waarschijnlijk meer uit je advertenties. Zo biedt Adwords vele mogelijkheden, ook qua rapportage. In je rapportage is duidelijk te zien waar enerzijds je geld heen gaat en anderzijds ook wat je geld bereikt.

Bekijk hier het filmpje van Happix over Google Adwords:

googleadwords

Deel dit bericht...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Tags: Adverteren, Google Adwords, Happix, Marketing

Aanverwante artikelen

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 25 mei 2017

Commercieel denken en handelen, hoe doe ik dat?

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 18 mei 2017

Hoe behoud je je focus als ondernemer?

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 12 mei 2017

Adverteren op Facebook

Instagram  Facebook  Twitter

Pf nummer 8 is uit

Bestel Pf 8 →

Vorige edities

Abonneren

Inkijk exemplaar

Nieuwsbrief

Voer een geld e-mailadres in
Dit adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Bedankt!

Disclaimer
Leveringsvoorwaarden
Privacy Statement
Cookies
© 2019 Pf. Alle rechten voorbehouden.
Pf is een activiteit van Virtùmedia B.V.

PF maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie over cookies. Sluiten
Toon opnieuw
Noodzakelijk
Altijd ingeschakeld