Pf
  • Nieuws
  • Agenda
  • Over Pf
    • Abonneren
    • Cadeau-abonnement
    • Adreswijziging
    • Adverteren
    • Contact
    • Verkooppunten
  • Abonnement
  • Losse nummers
Pf
Stream

Paradox 25 jaar: “Als de boodschap maar effectief is.”

feb 17, 2020

Pf Webfolio: Martina Ketelaar

feb 15, 2020

Radiodocumentaire en podcast: Katinka Baehr portretteert Jan Banning

feb 12, 2020

Doorstart fotobeurs Unseen

feb 11, 2020

Pf Webfolio: Sonja de Ridder

feb 11, 2020

Photokina 2020 wordt holistisch event

feb 10, 2020

Artist Talk van Paulien Oltheten in Pennings

Meer berichten

Paradox 25 jaar: “Als de boodschap maar effectief is.”

Nieuws Door Ton Hendriks / 18 februari 2020
next
  • A+ A-

De organisatie Paradox zet zich al 25 jaar in voor de ontwikkeling en verspreiding van documentaire fotografieprojecten. Gehuisvest in Edam ontwikkelt Paradox vernieuwende manieren van presentatie, organiseert debatten, en brengt baanbrekende documentaire fotografie naar fotomusea en fotofestivals over de hele wereld. De initiator, directeur en drijvende kracht achter Paradox is Bas Vroege. “Of je nu in de reclame werkt of in de journalistiek, je moet bij een tentoonstelling of publicatie zorgen dat er iets onverwachts gebeurt. Daarmee kun je het publiek vangen.”

Bas Vroege in het kantoor van Paradox in Edam © Ton Hendriks

 

De documentaire fotografie bevindt zich tussen journalistiek, film en beeldende kunst. Hoe ziet Vroege de plek van de documentaire fotografie in die culturele driehoek? “Voor ieder project is de mix anders. Het maakt niet uit wat je doet, als de boodschap maar effectief is.”

Volgens Vroege is het dominante platform voor digitale mediabeleving – en dus ook die van fotografische verhalen – inmiddels de mobiele telefoon. “Onder de jongeren is vrijwel iedereen met het internet verbonden via de smartphone. Het mooie van de telefoon is dat het een menselijke maat heeft. Je kunt het in de hand houden als een roman. Het heeft daardoor een grote mate van intimiteit en concentratie. Je moet er wel heel anders voor ontwerpen en editen.”

 

Wil je het volledige, uitgebreide interview met Bas Vroege lezen, waarin hij zijn visie geeft over de moderne manier van storytelling? Neem dan nu nog een abonnement op Pf en ontvang daarbij nummer #1 van 2020 op je deurmat. Pf #1 is geheel gewijd aan Storytelling en bevat portfolio’s van de winnende Storytelling series van de Zilveren Camera.

Abonneer je hier

 

 

 

Deel dit bericht...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Ton Hendriks

Ton Hendriks is sinds 2017 hoofdredacteur van Pf.
Instagram  Facebook  Twitter

Pf nummer 8 is uit

Bestel Pf 8 →

Vorige edities

Abonneren

Inkijk exemplaar

Nieuwsbrief

Voer een geld e-mailadres in
Dit adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Bedankt!

Disclaimer
Leveringsvoorwaarden
Privacy Statement
Cookies
© 2019 Pf. Alle rechten voorbehouden.
Pf is een activiteit van Virtùmedia B.V.

PF maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie over cookies. Sluiten
Toon opnieuw
Noodzakelijk
Altijd ingeschakeld