Pf
  • Nieuws
  • Agenda
  • Over Pf
    • Abonneren
    • Cadeau-abonnement
    • Adreswijziging
    • Adverteren
    • Contact
    • Verkooppunten
  • Abonnement
  • Losse nummers
Pf
Stream

De waarde van bloggen

aug 25, 2016

Canon 16-35mm f/2.8L III en EF 24-105mm f/4L II 

aug 25, 2016

Canon introduceert Canon EOS 5d Mark IV

aug 24, 2016

Levenstekens bewaard op zolder

aug 23, 2016

Opgroeien op IJburg

aug 19, 2016

Jobo CPE-3 analoge kleurenprocessor

aug 18, 2016

Nikon introduceert de D3400 en 70-300mm

Meer berichten

De waarde van bloggen

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 26 augustus 2016
next
  • A+ A-

ondernemersportaal

Bloggen, waarom zou je dat doen als fotograaf? Dit zijn twee goede redenen:

Als je blogt, ben je altijd bezig met de actualiteit, want het is gerelateerd aan datum en tijd.
1. Google houdt van actualiteit. Als je blogt, zal jouw website sneller gevonden worden.
2. Op het moment dat je een blog schrijft, is hij gelinkt aan jou als persoon. Jij bent de schrijver. Een blog schrijven, versterkt je auteursrang.

Author rank

Wat veel mensen niet weten is dat Google gebruik maakt van een zogeheten ‘author rank’. Dat betekent dat er aan jou als persoon teksten worden toegeschreven die als blog door jou gepubliceerd zijn. Jij staat als auteur te boek. Dat geeft invloed op jouw persoonlijke waardering door Google. Die is altijd goed om te hebben, ook als fotograaf. Ben jij bijvoorbeeld een professionele fotograaf die veel zakelijk werkt? Dan is het interessant om te publiceren over het effect van o.a. zakelijke fotoshoots, product gerelateerde fotoshoots, bedrijfsreportages en webshopfotografie. Je kunt bijvoorbeeld schrijven over technieken en dergelijke. Als persoonlijke, particuliere fotograaf kun je schrijven over fotoshoots die je gedaan hebt, want die zijn altijd gelinkt aan actualiteit.

Dik boek

Door het schrijven van een blog ben je niet alleen bezig met de actualiteit, maar je vult ook daadwerkelijk de content op je website aan. Zie het als een boek dat steeds dikker wordt. Je hebt een boek geschreven, dat is je website. Iedere keer als jij een blog schrijft, komt er een bladzijde bij. Dat vindt Google leuk, want dat betekent dat je er mee bezig bent, dat je begaan bent met je onderwerpen en dat je gaandeweg een dikker boek krijgt. Dat dikkere boek is beter om uit te lenen aan mensen die in de bibliotheek zoeken. De bibliotheek is een analogie die vaak gebruikt wordt voor ‘Google zoeken’. Iedere keer als je schrijft over een relevant onderwerp, creëer je dus meer gelegenheid om gelezen te worden.

Nieuwsbrief

Een ander voordeel van het schrijven van een blog over gerelateerde onderwerpen is het feit dat je de blogs ook kunt verwerken in een nieuwsbrief. Vanuit je nieuwsbrief kun je verwijzen naar je website. Happix probeert de nieuwsbrief niet volledig te vullen met tekst, maar door te verwijzen naar de website voor meer informatie. Op de website wil je dat het gebeurt! Op de Happix website kunnen mensen een fotograaf kiezen. Wanneer je een nieuwsbrief verstuurt die vol staat met tekst, leest men de brief en kan de brief daarna in principe gesloten worden. Het is belangrijker dat lezers geïnteresseerd zijn in de nieuwsbrief, doorklikken naar de website en vervolgens een fotograaf gaan zoeken.

Als je een relevante blog schrijft, kun je de informatie gebruiken voor je blog en/of sociale media. Op deze manier creëer je actualiteit en interessante feiten voor de mensen in jouw buurt. Hier een filmpje van Happix over de waarde van bloggen.

waarde bloggen

Deel dit bericht...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Tags: bloggen, Google, Happix

Aanverwante artikelen

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 25 mei 2017

Commercieel denken en handelen, hoe doe ik dat?

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 18 mei 2017

Hoe behoud je je focus als ondernemer?

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 12 mei 2017

Adverteren op Facebook

Instagram  Facebook  Twitter

Pf nummer 8 is uit

Bestel Pf 8 →

Vorige edities

Abonneren

Inkijk exemplaar

Nieuwsbrief

Voer een geld e-mailadres in
Dit adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Bedankt!

Disclaimer
Leveringsvoorwaarden
Privacy Statement
Cookies
© 2019 Pf. Alle rechten voorbehouden.
Pf is een activiteit van Virtùmedia B.V.

PF maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie over cookies. Sluiten
Toon opnieuw
Noodzakelijk
Altijd ingeschakeld