Pf
  • Nieuws
  • Agenda
  • Over Pf
    • Abonneren
    • Cadeau-abonnement
    • Adreswijziging
    • Adverteren
    • Contact
    • Verkooppunten
  • Abonnement
  • Losse nummers
Pf
Stream

Google Marketing

aug 16, 2016

Wat je moet weten over het auteurscontractenrecht

aug 15, 2016

Peterson kan zich in ieder onderwerp verliezen

aug 15, 2016

Uitputtingsslag voor fotografen

aug 14, 2016

Benro introduceert het System GoPlus

aug 11, 2016

De kracht van reviews

aug 10, 2016

Nightscapes – landschappen met nachtelijke sterrenhemel

Meer berichten

Google Marketing

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 17 augustus 2016
next
  • A+ A-

ondernemersportaal

Google is groot, jij bent klein. Je bent namelijk een lokale fotograaf. Je hebt geen groot marketingbudget. Als fotograaf kun je een groot verschil maken aan de hand van lokale marketing in Google.

Google gaat voor relevantie voor de zoeker. Als de zoeker een zoekopdracht intypt in bijvoorbeeld Breda, vindt hij sneller een fotograaf uit Breda dan een fotograaf uit Groningen. Waarom? Omdat vermoedelijk die fotograaf uit Groningen minder relevant is, die is te ver weg. Tussen de oorlog met grote, lokale mensen en merken, heb jij als lokale fotograaf best een kans om een lokale held te worden. Beter een lokale held, dan een landelijk niemand. Jij kunt als fotograaf vermoedelijk prima eten van opdrachten uit jouw doelgroep, mits jij je doelgroep bereikt.

Wat kun jij doen in Google om jouw lokale doelgroep te bereiken?

Google heeft een Google Places profiel. Daarin kun jij een profiel van jouw business aanmaken. Dit profiel moet je linken aan een fysiek adres, dat is de plek van je studio of je huis. Vervolgens krijg je een ansichtkaart opgestuurd met een code. Deze code toets je in en je profiel wordt bevestigd. Nu kun je het profiel vullen met foto’s, video’s en tekst. Je schrijft wie je bent, wat je doet, voor wie en wat je passie en waarde is. Je wordt gekoppeld aan een plaats.

YouTube biedt dezelfde mogelijkheid. Als je filmpjes upload in YouTube, heb je de mogelijkheid om daar een locatie aan te koppelen. Zoals je waarschijnlijk wel weet, hebben foto’s data. Deze data is gekoppeld aan de plaats waar de foto genomen is. Daar wordt rekening mee gehouden. Je kunt daar mee spelen, gebruik dat bijvoorbeeld op YouTube of Google Places.

Lokale presentatie versterken

Plaats op je website tevens je adres, bijvoorbeeld op de pagina ‘Contact’. Laat duidelijk zien waar je bent. Je kunt zelfs dorpen of steden in de buurt toevoegen. Dit versterkt jouw lokale presentie.

Bekijk hier het filmpje van Happix over Google Marketing.

googlemarkteting

Deel dit bericht...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Tags: Google Marketing, Happix

Aanverwante artikelen

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 25 mei 2017

Commercieel denken en handelen, hoe doe ik dat?

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 18 mei 2017

Hoe behoud je je focus als ondernemer?

Ondernemers Portaal Serie ondernemen Door Naomi Heidinga / 12 mei 2017

Adverteren op Facebook

Instagram  Facebook  Twitter

Pf nummer 8 is uit

Bestel Pf 8 →

Vorige edities

Abonneren

Inkijk exemplaar

Nieuwsbrief

Voer een geld e-mailadres in
Dit adres bestaat al in ons bestand
The security code entered was incorrect
Bedankt!

Disclaimer
Leveringsvoorwaarden
Privacy Statement
Cookies
© 2019 Pf. Alle rechten voorbehouden.
Pf is een activiteit van Virtùmedia B.V.

PF maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie over cookies. Sluiten
Toon opnieuw
Noodzakelijk
Altijd ingeschakeld