terug

Tim Georgeson: Spontane eenvoud

De Australische fotograaf Tim Georgeson werkte vorig jaar mee aan het nieuw leven inblazen van Ben. Het voormalige gsm-merk is door T-Mobile in ere hersteld, althans als Sim only, met hulp van het reclamebureau KesselsKramer dat ook de spraakmakende campagnes van acht jaar geleden vormgaf.

Georgeson is in 1997 begonnen als fotojournalist en won in 2000 en 2001 prijzen bij World Press Photo. Sindsdien werkt hij aan documentaire en kunstzinnige projecten over de onderstromen in de westerse samenleving. Daarnaast is hij een succesvolle reclamefotograaf. Om een paar dingen te noemen: Best European Print Advertising Campaign, Zuivel, 2005; British Advertising awards, IFAW Print campaign, Finalist, 2007; WWF, Campaign against Global Warming; Archive, Best 200 photographers, 2008. Georgeson wordt in Nederland vertegenwoordigd door het agentschap hazazaH.

Het werk van Georgeson kenmerkt zich door eenvoud en spontaniteit. Echt, zou je kunnen zeggen, precies wat reclememaker Erik Kessels zocht voor Ben (en trouwens ook voor Hans Brinker Hotel).De fotograaf maakte zijn beelden tijdens een reis met het gezin van Montreal naar New York. Ze hebben het karakter van een hedendaagse ansichtkaart. Inderdaad: de groeten van Ben.