terug

OYPO, nieuwe release

Meer mogelijkheden, gemak, omzet

Als fotograaf wil je fotograferen. Voel je je meer op je plek achter de camera dan achter je bureau om bestellingen en betalingen te regelen en telefoontjes en mails te beantwoorden. Dat hoeft ook niet, want dat doet OYPO. De grootste online fotoverkoopdienst in ons land neemt van duizenden fotografen de administratieve rompslomp en afhandeling van nabestellingen uit handen. OYPO lanceert vandaag een opvallende update van de web-applicatie. De vernieuwde versie werkt makkelijker, sneller, ziet er beter uit… én verhoogt je omzet en rendement!
oypo-vol
De afgelopen jaren ontwikkelde OYPO een scala aan functionaliteiten en tools om het verkopen van foto’s te vereenvoudigen. Koppelingen met Dropbox bijvoorbeeld, plugins voor WordPress en Adobe Lightroom en een innovatieve smartphone-app voor fotografen. Ook het serviceteam, dat zowel fotografen als zo’n 80.000 klanten ondersteunt, staat inmiddels goed op de rails. Nu, in het tiende jaar van de fotoverkoopdienst, is het tijd voor een volgende stap. OYPO gaat fotografen nog beter ondersteunen bij het opzetten en ontwikkelen van hun business. Denk hierbij aan optimalisatie van workflow, ondersteuning bij marketing en communicatie en analyses van kentallen, benchmarks en andere managementinformatie.

Analyseren van fotoverkoop

Meteen bij het inloggen merk je dat de interface van OYPO grondig is aangepakt. De cockpit toont direct belangrijke kentallen over je fotobusiness, statussen van bestellingen en bestanden en acties die je nog dient te ondernemen. Handig en overzichtelijk. Méér dan handig is de nieuwe verkoopanalyse-tool. Met een paar klikken heb je inzicht in zaken, zoals de verhouding van gemaakte en verkochte foto’s. Sport- en evenementfotografen zien welke evenementen het beste renderen. Schoolfotografen kunnen scholen of jaargangen met elkaar vergelijken. Ze zien wat de gemiddelde bestelomvang per kind is, maar ook hoeveel leerlingen nog niet hebben besteld en dus met een actie te benaderen zouden zijn. Informatie die helpt omzetten en rendementen verder te verbeteren.

Inlogkaartjes en schoolpassen

De nieuwe beheeromgeving heeft een tool waarmee je als schoolfotograaf zelf schoolpassen en inlogkaarten kunt ontwerpen. En met één klik genereer je van elke leerling een fotobestand die schooladministraties probleemloos kunnen inlezen.

Verbeteringen webwinkel

Ook de webwinkel voor klanten is flink verbeterd. Afbeeldingen worden sneller gepresenteerd en de performance is minder gevoelig voor piekbelastingen bij extreme bezoekersaantallen of eventuele storingen. Je bepaalt voortaan zelf met welke lay-out en in welk formaat de thumbnails worden weergegeven. En last but not least: ook het bestellen met een tablet of smartphone gaat vanaf nu even makkelijk.
De slimme en innovatieve ontwikkelingen liggen helemaal in lijn met OYPO’s ambitie: het ontzorgen van fotografen, zodat zij zich kunnen richten op fotograferen en acquisitie van nieuwe opdrachten. En zo te bereiken waar het bij veel fotografen om draait: meer geld verdienen met fotograferen.
www.oypo.nl