Ondernemersportaal

[su_tab title=”Algemeen”]Het ondernemersportaal is een samenwerking van Pf en Happix. Fotografie gaat veel verder dan het maken van een mooie plaat. Zonder een goed ondernemersplan ben je tegenwoordig nergens. Maar op wat voor manier kun je je onderscheiden, hoe zorg je dat klanten jou weten te vinden en ook terugkomen, hoe ga je om met social media? Zomaar een aantal vragen die je tegen kunt komen in je bedrijfsvoering. Binnen dit ondernemersportaal vindt je een grote diversiteit aan artikelen over het ondernemerschap. Daarnaast is het ook mogelijk om zelf een vraag te stellen. Wij zorgen er dan voor dat deze bij de juiste (Happix) specialist terecht komt voor een passend antwoord.

[one_third class=”happixoff”]01115003-Happix-logo-avatar[/one_third]

[one_third class=”happixoff”][/one_third]

[one_third class=”happiximg”][/one_third]

[/su_tab]

[su_tabs][su_tab title=”Artikelen”]
[su_posts tax_term=”1144″ tax_operator=”0″ order=”desc”]
[/su_tab]

[su_tab title=”Stel een vraag”]

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

[/su_tab]

[su_spoiler title=”Columns 2″]
Lorem Ipsum is slechts een proeftekst uit het drukkerij- en zetterijwezen.
Lorem Ipsum is de standaard proeftekst in deze bedrijfstak sinds de 16e eeuw, toen een onbekende drukker een zethaak met letters nam en ze door elkaar husselde om een font-catalogus te maken. Het heeft niet alleen vijf eeuwen overleefd maar is ook, vrijwel onveranderd, overgenomen in elektronische letterzetting. Het is in de jaren ’60 populair geworden met de introductie van Letraset vellen met Lorem Ipsum passages en meer recentelijk door desktop publishing software zoals Aldus PageMaker die versies van Lorem Ipsum bevatten.
[/su_spoiler]
[/su_accordion]

[/su_tab]

[su_tab title=”Juridische informatie”]

Charlotte Meindersma richtte in augustus 2011 Charlotte’s Law & Fine Prints te Den Haag op. Ze ronde de selectieve en specialistische master Informatierecht aan de Universiteit van Amsterdam af in 2011. Haar Masterscriptie, getiteld ‘Ik wil niet op de foto’ ging over portretrecht. Meindersma volgde de bachelor Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Utrecht vanaf 2005 en afgerond in 2010 met een bachelorscriptie over het mededingingsrecht binnen de fotografie. Daarnaast is ze sinds 2009 als fotograaf ingeschreven bij de KvK.

[su_posts tax_term=”2113″ tax_operator=”0″ order=”desc”]
[/su_tab]

[su_tab title=”FAQ”]FAQ
[su_accordion class=”arc”]
[su_spoiler title=”Vraag: Hoe vergroot ik de vindbaarheid van mijn website?“]

“Als eenling kun je dat eigenlijk niet, de vindbaarheid van je website vergroten. Het maken van een goede website is zo’n specialistisch werk, dat het voor een fotograaf onmogelijk is om dat zelf te doen. Een website moet aan een heel aantal regels voldoen, wil deze bovenaan door Google worden getoond. Te denken valt bijvoorbeeld aan de juiste url-structuur, het aantal seo pagina’s, het aantal doorverwijzingen en inkomende links. Ook het gebruik van alinea- en tekststructuren is bepalend. En dit is slechts het topje van de ijsberg.”

“Ik herken het zelf ook. Ik had een hele mooie website, met in de url mijn eigen naam. Op de website stonden mooie foto’s en weinig tekst. Ik had alleen heel weinig bezoekers. Dan kun je nog zulke mooie foto’s hebben, maar als de mensen je niet weten te vinden heeft het weinig zin. De tip is: sluit je aan bij ons online platform, of huur iemand in die je hierbij kan helpen. Maar houdt bij inhuren rekening ermee dat het je veel tijd en geld kost.”

[/su_spoiler]
[su_spoiler title=”Vraag: Hoe bepaal ik de juiste prijs van mijn foto’s?“]

“De juiste prijs bepalen is lastig. Alles gaat om waarde, wat zijn de foto’s de klant waard? Ik vind dit een goed voorbeeld: stel je gaat naar de supermarkt en koopt een fles cola. De fles kost rond de 2 euro. Op een terrasje in een Limburgs dorpje betaal je voor een glas cola 2,20 euro. Dat is meer geld voor minder cola. Voor een colaatje in Amsterdam ben je 3,30 euro kwijt. En in een hippe nachtclub, dansend onder de sterren op Ibiza betaal je 15 euro. Het is telkens dezelfde cola, maar zit de waarde in de cola of in iets anders? Het gaat om alles wat er omheen zit, de belevenis. Fotografen moeten deze waarde in beeld brengen. Niet je prijs, maar je waarde. Als je dat kunt laten zien, is de prijs niet zo belangrijk meer.”

“Een ander voorbeeld. Ik heb zelf jaren een fotostudio gehad. Liet ik de mensen een mooi verpakte vergroting zien, dan werd de waarde hiervan hoger geschat wanneer er een strik omheen zat.”

“Daarom is het belangrijk om in gesprek te gaan met de klant. Probeer erachter te komen welke waarde de fotoshoot voor hem of haar heeft. Vraag door naar het verhaal erachter. En speel daar op in.”

[/su_spoiler]
[su_spoiler title=”Vraag: Hoe onderscheid ik mezelf als fotograaf?“]

“Door je waarde concreet te maken. Via onze website kan dat bijvoorbeeld via de reviews. Wanneer mensen mogen kiezen uit foto’s van 15 fotografen, spreekt het werk van 3 tot 4 fotografen ze echt aan. Daaruit maken mensen een keuze door te kijken naar of een fotograaf bij hen zou passen, of ze zich bij die persoon prettig zouden voelen. In de reviews vragen we daarom ook naar de ervaringen van de klant met de fotograaf, bijvoorbeeld wat betreft de omgang en klantgerichtheid.”

“Klantgerichtheid verdient bij veel fotografen sowieso meer aandacht. Als fotograaf is het belangrijk te achterhalen wat de klant wil. Zo bepaal je de waarde. Bijvoorbeeld in het geval van een familiefoto. Je hebt bijvoorbeeld familie x die een familiefoto wil maken omdat een familielid een zware periode achter de rug heeft. Een vervelende ziekte bijvoorbeeld.”

“Stel een familielid belt om een fotoshoot af te spreken. In het gesprek met de potentiële klant gaat de fotograaf niet in op de achtergronden van de foto, maar alleen op tijd, plaats, prijs en voorwaarden. Dan gaat de klant vooral selecteren op prijs. Wanneer de fotograaf meer vragen stelt over de waarde van de foto, dan bouwt hij direct een band op met de klant. Waarom wordt de foto gemaakt? Bijzonder dat de familie bij elkaar komt! Hoe gaat het nu met die persoon? Wat heeft de klant in gedachten? Enzovoorts. Met vijf vragen heb je al heel wat informatie verzameld en zo heb je de waarde voor de klant kunnen bepalen. Bovendien voelt de klant zich zo gehoord.”

[/su_spoiler]
[/su_accordion]
[/su_tab]

[su_tab title=”Contact”]
[one_fourth class=”fourth-offset happixoff”]
SS Happix -9925 (2)

Stefan Schuyleman

[/one_fourth]
[one_fourth class=”fourth-offset happixoff”]
RG Happix -9925 (1)

Robert Govers

[/one_fourth]
[one_fourth class=”fourth-offset happixoff”]
BGS Happix -9925 (3)

Barend Groote Schaarsberg

[/one_fourth]
[one_fourth class=”fourth-offset happixoff”]

Charlotte Meindersma

[/one_fourth]

[/su_tab]

[/su_tabs]

[su_spoiler title=”Disclaimer” class=”disclaimer”]
Pf en Happix streven er naar steeds correcte en actuele informatie te verschaffen. Desondanks bestaat de kans dat bepaalde informatie op een bepaald moment niet meer compleet, niet actueel of accuraat is.
De op de website verstrekte informatie is van algemene aard en dient niet te worden beschouwd als passend advies in een concreet geval. In geval van een probleem adviseren wij u daarom contact op te nemen met de specialisten op dit loket.
Alle uitingen van Pf en Happix zijn beschermd door auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten. De uitingen zijn alleen bestemd voor de bezoeker van de website of de geadresseerde. Behalve voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik, mag niets uit deze uitingen op welke manier dan ook verveelvoudigd, gekopieerd of op een andere manier openbaar worden gemaakt, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Pf en Happix of van de geadresseerde.
Pf en Happix stellen alles in het werk om de website goed te laten functioneren en permanent toegankelijk te houden. Hierbij spelen vele factoren een rol, waaronder de afhankelijkheid van externe partijen. Maar ook de persoonlijke browser- en/of internetinstellingen van de gebruiker. Als gevolg hiervan kunnen Pf en Happix niet garanderen dat de website te allen tijde toegankelijk is en naar behoren functioneert. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Verwijzingen en hyperlinks naar websites van derden dienen slechts ter informatie van de gebruiker. Pf en Happix hebben geen controle over de inhoud van deze websites.
Wijzigen van deze disclaimer
Pf en Happix behouden zich het recht voor deze disclaimer aan te passen. Deze pagina is voor het laatste opgemaakt op 21 juli 2016.
[/su_spoiler]