terug

Maatschappelijk ondernemen

Amanda Ooms. © Patricia Steur

Maatschappelijk ondernemen zit in de lift. Ook in de fotografie. Steeds meer fotografen komen tot de ontdekking dat ze iets willen doen voor de maatschappij. De goede doelen zijn hot. Je snor laten staan voor de strijd tegen prostaatkanker, foto’s doneren voor de reïntegratie van jongeren in gevangenissen, het Liliane Fonds, het Medical Knowledge Instituut, World Portraits. Het zijn slechts enkele goede doelen waar fotografen zich – al dan niet belangeloos – voor inzetten. De lijst is eindeloos en ook het aantal fotografen dat zich bewust wordt van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid groeit. Goede doelen zien die trend en mogen zich verheugen in fondsenwervende acties van professionele fotografen. Waarom doen fotografen het en wat winnen ze ermee?
In P/f 2 vertellen Patricia Steur, Monique Velzeboer, Robin Utrecht en Raymond Rutting over hun redenen om maatschappelijk te ondernemen.
Ook andere goede doelen zien die trend en mogen zich verheugen in fondsenwervende acties van professionele fotografen. Waarom doen ze het en wat winnen ze ermee? Enkele fotografen vertellen over hun beweegredenen.