Van 7 februari 2014 tot en met 11 mei 2014 is de tentoonstelling “Het Bier Is Weer Best: Reclamefoto’s van Paul Huf te zien in Stadsarchief Amsterdam
Paul Huf maakte in de periode 1949 tot 1962 (!) duizenden reclame opnamen voor het Centraal Brouwerij Kantoor. Alle voor Het Bier Is Weer Best. Wellicht de langstlopende reclamecampagne ooit. Heel Nederland moest weer aan het bier en geen doelgroep werd geschuwd. De vraag is, of wel aan doelgroepen werd gedacht. In menige opname zijn jong en oud door elkaar aan de drank. Vooral in de beginjaren is een dorstlessende gezelligheid troef.
Huf kiest in eerste instantie niet voor studiofotografie, maar voor spontane opnamen. ‘Wat ik deed was min of meer de candid-fotografie in de reclame introduceren. Opnamen uit het leven gegrepen’.
Paul Huf maakte in deze vroege jaren ook zijn eerste voorzichtige bierstillevens die later zouden uitgroeien tot zijn legendarische Vakmanschap series. Maar ze maken nog niet dorstig. Als langzamerhand de gezellige bieronderwerpen opdrogen, treden een mooie versobering en abstractie in bij de opnamen van Huf. De bierreclame wordt met hem volwassen en zelfs memorabel. Bekendste opname is ongetwijfeld het groepsportret van De Vijftigers (in het orderboek van Huf genoteerd als experimentelen). Allen met een glas in de hand. De definitieve doelgroep was aldus bereikt.
Locatie: Stadsarchief Amsterdam